Cadillac One,limuzina presedintelui Barack Obama

Motor - Obama car

Prin câștigarea alegerilor, Barack Obama va merge încă patru ani la bordul celei mai sigure limuzine din lume. Mașina președintelui Statelor Unite este astăzi produsă special de General Motors, poartă sigla Cadillac și continuă o tradiție începută în 1939 de Franklin D. Roosevelt.

Președinții Statelor Unite au decis să înlocuiască trăsura cu automobilul încă de la începutul anilor 1900, dar primul model conceput special pentru Casa Albă a fost fabricat de Lincoln în 1939. Denumită „Sunshine Special”, limuzina a fost folosită pentru prima dată de Franklin D. Roosevelt și era echipată cu sirenă, lumini, stație radio și deja tradiționalele mânere destinate agenților Serviciului Secret care aleargă pe lângă mașină în timpul paradelor. După atacul de la Pearl Harbor, s-a pus problema unui posibil atentat la adresa Președintelui așa că Ford, proprietarul mărcii Lincoln, a montat mai multe blindaje și, în timpul în care limuzina a fost modificată, Președintele a folosit un Cadillac confiscat de la Al Capone.

Dinastia modelelor Lincoln a continuat însă neîntreruptă până în 1983, când administrația Reagan a preferat un Cadillac Fleetwood. Bush senior a readus Lincoln ca marcă oficială a Casei Albe în 1989 și, de abia patru ani mai târziu, administrația Clinton a coincis cu începutul perioadei Cadillac, care continuă și în prezent. Prima limuzină a fost un Fleetwood Brougham Presidential Series pentru ca în 2001 să fie livrat un DeVille. Din 2005, Președinția a primit tot un Cadillac care părea a fi un DTS dar care în realitate, este o limuzină superblindată și manufacturată special pe o platformă 4×4. Tocmai pentru că se menține la un nivel tehnologic ridicat, mașina se află încă în serviciu la Casa Albă, dar ca a doua opțiune.

Actuala limuzină care deservește Președinția Statelor Unite sub numele de Cadillac One a debutat în 2009, odată cu prima paradă a Președintelui Barack Obama. Deși împrumută liniile noii generații a limuzinei DTS, la o privire mai atentă logo-ul Cadillac e singură asemănare cu ce pot cumpăra clienții de rând. Mașina lungă de 5,5 m se bazează pe o platformă tehnică de camion cu tracțiune integrală și are un blindaj proiectat să reziste la majoritatea atacurilor armate. Anvelopele sunt ranforsate cu Kevlar și au o structură din oțel pentru a asigura o rulare rapidă chiar și în cazul unei lovituri directe. Motorizarea diesel de 6,5 l și 300 CP permite o viteză maximă de 100km/h, iar accelerația de la 0 la 100 km/h se face în aproape 15 secunde.

Pentru mai multă siguranța există o rezervă de oxigen în cazul unui atac chimic și o rezervă de sânge din grupa sanguină a Președintelui păstrată permanent în portbagaj. Pe locurile din față se găsesc cei mai capabili agenți secreți pe care îi are America la acest moment, persoana de la volan fiind special antrenată să piloteze o mașină cu un gabarit foarte mare. Ca particularitate pentru antrenamentul șoferului, el știe să întoarcă limuzina la 180 de grade în doar câteva secunde printr-o singură manevră, în cazul în care este nevoie. Dincolo de peretele despărțitor, în compartimentul din spate se pot așeza până la 5 pasageri. Există două locuri individuale în locul clasicei banchete și alte trei rabatabile cu spatele la sensul de mers. La dispoziția Președintelui sunt puse toate echipamentele de comunicație în așa fel încât mașina să poată fi folosită ca birou de lucru.

Din motive de securitate, opinia publică și nici presa nu au acces la prea multe detalii despre Cadillac One iar, pentru modelele scoase din uz, Serviciul Secret rezervă sesiuni intense de testare în urma cărora sunt distruse. Cel mai recent automobil prezidențial expus este din 1993 și poate fi admirat la Centrul prezidențial Clinton din statul Arkansas.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.