[REVIEW] Magicka

Vine o vreme când te saturi de jocurile scoase de marile studiouri de producţie şi când îţi doreşti ceva mai simplu. Eventual, un Action-RPG mititel, fără pretenţii, unde distracţia este pe primul loc, iar intriga se retrage pentru a lăsa loc unui gameplay intuitiv şi fluid. Sună bine, nu?

Acţiunea din Magicka se petrece într-un univers inspirat din mitologia nordică şi urmăreşte aventurile unui tânăr vrăjitor care este singurul în stare să oprească asaltul unui vrăjitor rău-intenţionat asupra capitalei Havindr. Ceea ce sare imediat în ochi la povestea din Magicka este umorul lejer şi referinţele la cultura pop presărate din abundenţă pe tot parcursul jocului. Încă de la început, naratorul face o aluzie deloc subtilă la seria Diablo, pentru ca apoi să continue cu tot felul de glumiţe legate de cursul evenimentelor.

Acţiunea se desfăşoară din perspectivă izometrică, iar mediul din joc este realizat destul de fain. Grafica duce cu gândul la desenele animate, fiind oarecum asemănătoare cu cea din Torchlight. Avem peisajele fantasy tipice, frumuşele şi zugrăvite în culori vii şi luminoase, iar vrăjile sunt şi ele realizate la modul “luminiţe mii şi culori zbanghii”, ceea ce contribuie mult la atmosfera distractivă şi lejeră pe care încearcă s-o creeze jocul

.

Let our powers combine!

Adevărata atracţie a acestui titlu este însă, cu siguranţă, sistemul de magie. Deşi nu avem inventar, nu creştem în nivel şi nu băgăm cranii în topoare ca să facem mana leech, modul cum sunt abordate vrăjile face toţi banii. În esenţă, avem la dispoziţie opt elemente magice, gen Fire, Water, Earth, Arcane, Lightning, etc, fiecare având o tastă corespondentă. Când vrem să castăm Fire, de exemplu, apăsăm tasta F, apoi cu right-click dezlănţuim un con de foc ce pârjoleşte tot în faţa personajului. Partea cu adevărat frumoasă este faptul că se pot combina până la cinci elemente, rezultând vrăji mult mai puternice şi spectaculoase.

Lucrurile încep să scârţâie când vine vorba despre campania jocului. Teoretic, este posibil s-o termini de unul singur. În practică, devine dificil, din mai multe motive. În primul rând, jocul nu scalează valurile de potrivnici în funcţie de numărul de jucători, astfel că magului solitar îi va fi destul de greu să facă faţă hoardelor care tot vin şi vin, fără să apeleze la super-vrăjile menţionate anterior.

Pe lângă campanie, mai puteţi încerca şi cele două arene, unde vă veţi putea măsura forţele cu valuri din ce în ce mai mari de inamici alături de prieteni. Acestea mai condimentează puţin jocul, deşi aş fi preferat arene mai multe şi mai diverse.

În ciuda celor ce răzbat din rândurile de mai sus, Magicka nu este un joc prost. Bug-urile se vor rezolva pe parcurs, odată cu patch-urile lansate pe bandă rulantă de către Paradox. Este adevărat că luptele sunt dificile şi devin deseori haotice, este adevărat că checkpoint-urile te obligă să reiei porţiuni prea mari din joc şi este adevărat că este loc de îmbunătăţire în ceea ce priveşte joaca în cooperativ. Însă la fel de adevărat este că jocul este plin de umor şi că oferă multă distracţie, atunci când totul funcţionează cum trebuie. La un preţ de 10 euro, Magicka îşi merită cu siguranţă banii şi trebuie neapărat încercat, măcar pentru sistemul excelent de magie.

ACUM , aveti posibilitatea de a castiga acest joc gratis printr-un giveaway oferit de eGaming.

Castiga acum jocul MAGICKA gratis , detalii aici – http://forum.egaming.ro/topic/141115-giveaway-magicka/#entry1679338